eindelijk weer een bericht... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van julia weijers - WaarBenJij.nu eindelijk weer een bericht... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van julia weijers - WaarBenJij.nu

eindelijk weer een bericht...

Door: julia

Blijf op de hoogte en volg julia

02 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

nog 2 weken te gaan.. ik zit nu in de fase dat ik het hier heb gezien en ontzettend veel zin heb en plannen aan het maken ben om te gaan rondreizen!
rianne en ik zijn druk bezig met het doorspitten van reisboeken en infoboeken over maine, canada en new york! zoals het er nu uit ziet gaan we eerst naar Portland, daar hebben we een hostel voor 3 dagen en gaan we een tripp maken naar the white mountains om daar te gaan wild water raften en bergbeklimmen en rond lopen... in portland kunnen we dan onze koffers in het (goedkoopste) hostel achterlaten.. daarna gaan we met de bus naar Boston. daar hebben we weer een hostel en gaan we 1 dag naar cape cud (ofzo) dit is een toeristisch havenstadje. we willen daar een boottripp maken om walvissen te spotten! (coowl) de volgende dag met de bus vanuit Boston naar toronto (canada) om de niagara watherfalls te bekijken. ze zeggen dat de canadesche kant het mooiste is. daar hebben we (misschien) een overnachting in een hotel waar je alles hebt zoals, bubbelbad, zwembad, fitness, sauna, zwembad, beautycentre enz.. een dagje realexen dus! mmmm...
dan terug met de bus naar Boston en van Boston met de bus naar New York! de laaste paar dagen daar slijten en festivals en barretjes bekijken! de sfeer van New York!!!
ik heb er echt mega veel zin in!
deze laatste twee weken op camp zijn wel gezellig hoor, maar het werk komt mijn neus een beetje uit! elke dag weer die stomme eetzaal schoonmaken! buiten werktijd is het erg gezellig, je leert elkaar steeds beter kennen en mijn engels gaat ook goed, dus kun je makkelijker communiceren enzo.. afgelopen dinsdag zijn we naar een havenstadje gegaan.. Booth Harbor.. daar hebben we een boottochtje gemaakt langs de kust en hebben daar zeehonden gespot. we hebben er 2 gezien.. in het water.. dat was een beetje een tegenvaller, maar doe je niks aan. ook hebben ze kreeft gevangen, dat was dan wel weer leuk om te zien. langs de kust stonden allemaal giga huizen van rijke en beroemde filmsterren. hun "vakantiehuisje" jaja, hoe groot en mooi zal hun echte huis wel niet zijn.. we hebben in Booth Harbor ook nog op een luxe terras gezeten en een rosetje gedronken.. en wat winkeltjes bekeken. tjah, cadeautjes moeten ook worden gekocht.. :)
terrasjes zijn hier trouwens heel zeldzaam! je moet gewoon zoeken en vragen naar een bar MET terras, er zijn er misschien 2 in elk stadje, en als je even pech hebt zijn het ook nog de meest duurste barretjes.. maar ik denk zo, ik ben (misschien) maar 1 keer in amerika, dus moet ik er maar gewoon van genieten!
vanavond was er een musical optreden van de kids, cinderella (assepoester) die meiden kunnen er wat van! zingen en acteren, niet normaal! iedereen wil ook een zangeres of actrice worden, omdat pa en ma lief dat ook zijn.. mm ..
er loopt best wat geld rond hier op camp! haha ;)
met rianne haar verjaardag zijn we naar een chinees restraurantje geweest, nou ja, eigenlijk was het een afhaal restaurant, maar er was een tafel, waar we met zijn 5en wel aan konden zitten. :D het was lekker, maar dat komt denk ik omdat het weer een beetje vertrouwd eten is en wat anders dan al dat eten van camp.. (zie vorig bericht)
daarna zijn we naar rosco's geweest, de karaokebar waar wel elke week heen gaan om gezellig wat te drinken en te zingen en vooral om ff van camp weg te zijn! afgelopen woensdag weer geweest met de verjaardag van een andere meid uit onze bunk. aankomende dinsdag (tripp day for the kids) gaan we naar het strand en daarna naar een goed restaurant voor een lekkere en goede maaltijd!
de laatste dag van camp krijgen we trouwens lobster (kreeft).. ben benieuwd, heb het nog nooit eerder gehad.
we zijn deze week een leuk spel aan het spelen, met alle kitchenstaff en een paar anderen. het heet FIND THE KILLER. het gaat als volgt,
iedereen krijgt een munt die je aan niemand anders mag laten zien.
er zijn 4 verschillende personages die je kunt zijn:
een dollarcent: dan ben je een slachtoffer, een gewoon persoon.
een hongaars muntje: dan ben je een killer (moordenaar)
een tien eurocent: dan ben je een ghostkiller, je bent eerst een gewoon persoon, zodra je dood bent wordt je een (ghost)killer. dan kun je dus ook mensen "vermoorden"
en dan heb je ook nog 3 sherrifs, deze kunnen de verdachte mensen fouilleren om de munt (hongaars) te vinden en ontdekt te worden. je kunt iemand vermoorden als je alleen met die persoon bent en hem of haar de munt te laten zien.. dan moet je je rode armbandje af doen (die heeft iedereen om) zodat de anderen kunnen zien/ merken dat je dood bent. mensen mogen maar 1 keer per dag gefouilleerd worden.
het spel eindigd wanneer alle killers ontdekt zijn of wanneer de killers alle anderen vermoord hebben! het is leuk en je hebt wat te doen als je vrij bent...

het is hier nu half 12, en we gaan een filmpje kijken.. BISIC.
(van jou Rich) xx

tot snel!
en laat is een berichtje achter over hoe het daar is!

Gerda, leuke foto's!

ik mis jullie! vooral omdat we hier nog 2 weken moeten serveren en schoonmaken, en we willen zo graag reizen! en dan naar HUIS!!!

Liefs en een dikke kus X

JUUL

• 03 Augustus 2008 - 07:00

Martine:

Hee Juul

Nou ben ik toch ff de eerste die een bericht achter laat! Haha. Ik kan me voorstellen dat jullie kriebels beginnen te krijgen om lekker te gaan rondreizen. Zo te lezen hebben jullie gave plannen, super! Wanneer komen jullie eigenlijk exact terug? 1 september? Hier gaat alles prima. De scholen beginnen over een weekje weer en het weer is nu nog erg goed. Het zonnetje schijnt (momenteel ff niet) en het is goed warm, tussen 25 en 30 graden de laatste dagen.

Nou nog ff doorbikkelen voor die laatste 2 werkweken, voor je het weet zijn ze al om!

liefs tien

• 04 Augustus 2008 - 09:24

Jasper En Ina:

Ha Juultje en Rianne!

Vanavond komt Jasper ook weer thuis... Heerlijk!!
    Wij gaan bijna op vakantie! Heb zin!!

En jij gaat gewoon nog ff doorbijten die laatste loodjes!! ;)
    Daarna lekker genieten en weer snel trug naar Rich en ons!

Dikke kus Ina

• 05 Augustus 2008 - 12:37

Papa En Mama:

nou nog even volhouden leuke trip hebben jullie uitgezocht veel plezier samen wij zijn op dit moment in meppel in de bieb het weer is hier nog steeds goed morgen erg warm gaan naar het giethoornse meer.sms via de telefoon ontvangen? stuur af en toe kort berichtje en wij ook bijven we op de hoogte van elkaar. xxx papa en mama

• 05 Augustus 2008 - 20:09

Oma Zwolsman:

Hallo julia,

Hoe gaat het? Alles goed? Hopelijk wel. Met mij is ook alles goed. Ik ben nu bij Gerda en Gerwin. Straks ga ik weer op huis aan. Morgen middag ga ik weer weg met een stel vrouwen op visite. Vrijdag kom ik weer bij Gerda voor haar verjaardag. Dan wordt ze al weer 27. Kom jij ook? (grapje!)
    Julia je hebt het er al gauw op zitten. Nog een paar weekjes en dan een reis maken. Dan hopelijk tot ziens.

En hoe gaat het met je pootje?

Verder weet ik niks meer.

De groetjes van Oma

Doe je de groetjes aan Rianne?

• 05 Augustus 2008 - 20:28

G G H En J:

He Zus!

Nog even 2 weken de poetsmiep uithangen en dan lekker op reis. Spannend hoor! Pas je wel op met bergbeklimmen!! Het schijnt dat de nederlanders hier nog wel eens mee de fout in gaan en we willen jullie natuurlijk wel weer heelhuids terug zien.

Het gaat hier goed. We zijn vorige week op vakantie geweest in Gramsbergen. We hadden een huisje op Texel gereserveerd maar deze was dubbelgeboekt. We weten in ieder geval waar we volgend jaar op vakantie gaan; Texel!

Han vond de camping helemaal geweldig. Lekker iedere dag zwemmen.
    Julia werd in de watten gelegd door 2 mini-moedertjes van 9. De meiden kwamen uit limburg en vonden alles van Julia schattig. (met een zachte g)

Groetjes van ons allemaal. Ook aan Rianne!

Gerwin, Gerda
    Han en Julia

• 06 Augustus 2008 - 01:52

Julia:

liefs en de groeten terug allemaal!!
    ik heb nu ook facebook...

xxx julia

• 08 Augustus 2008 - 21:09

Leny Brouwer:

jeetje, wat is dat snel gegaan toch?nog maar twee weken werken en dan het grote avontuur, reizen,trekken, maar wel voorzichtig doen hé beloven jullie me dat,hier is alles goed, maar wel erg druk,dat is ook de reden dat ik niet zo vaak geschreven heb, maar wel zoveel moelijk jullie verhalen gevolgd.heel veel lieve groetjes voor jullie allebij van mij.